^ Do Góry

Sprzątanie Świata na Kopie Biskupiej

Trzeciego października przy pięknej słonecznej, choć mroźnej pogodzie o godzinie 8.15  wyruszyliśmy spod naszej szkoły w stronę Jarnołtówka. Naszym celem była nie tylko rekreacyjna wycieczka, ale głównie posprzątanie (zebranie śmieci)  szlaku turystycznego od Sanatorium „Ziemowit” do schroniska POD KOPĄ.  Akcję tę zaplanowaliśmy z okazji wrześniowego „Sprzątania Świata”. Na wycieczkę udali się uczniowie klas III, IV, V, VI wraz z wychowawcami i opiekunami. Byliśmy zaopatrzeni w rękawiczki jednorazowe i worki na śmieci. Nie spodziewaliśmy się takiej ilości śmieci na szlaku turystycznym. Nasze worki nie wytrzymywały ciężaru butelek szklanych, plastikowych, puszek, papierów itp. Pełne worki zostawialiśmy wzdłuż szlaku, co zostało zgłoszone władzom Zespołu Opolskich Parków Krajobrazowych w Pokrzywnej.  Na dłuższy odpoczynek zatrzymaliśmy się w schronisku „ Pod Kopą”, skąd po posiłku udaliśmy się na szczyt. Dla wielu z nas była to pierwsza wizyta na szczycie. Z wieży widokowej próbowaliśmy wypatrzeć naszą szkołę, ale jesienne mgły uniemożliwiły nam to. Schodząc  z Kopy jeszcze raz podziwialiśmy   ilości zebranych przez nas śmieci i szybko dotarliśmy do autobusu. Do szkoły wróciliśmy zmęczeni, ale usatysfakcjonowani. Nie spodziewaliśmy się, że nasza praca zostanie nagrodzona. Kilka dni później do naszej szkoły dotarła paczka z prezentami dla uczestników akcji. A przecież nie zrobiliśmy tego dla nagrody, ale dla Naszej Ziemi!