Drodzy rodzice!
Jeśli stajecie przed wyborem najlepszej placówki edukacyjnej dla Waszych pociech - Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Dytmarowie to najatrakcyjniejsze miejsce.
Od tradycyjnej szkoły odróżnia nas kameralność, umożliwiająca efektywną pracę pedagogiczną w małych klasach. Nasza szkoła powstała w 2011 roku. Jest zatem młodą placówką, ale utworzoną przez osoby o wieloletnim doświadczeniu pedagogicznym. Koncepcja naszej szkoły jest efektem długotrwałych obserwacji, przemyśleń i praktyki nauczania, a co najważniejsze wyrazem naszych pasji.
W szczególności nasze działania ukierunkowane są na:
- wszechstronny rozwój,
- opanowanie wiedzy i umiejętności umożliwiających kontynuowanie nauki na kolejnych etapach kształcenia,
- nabywanie praktycznego stosowania wiedzy i umiejętności,
- rozwijanie dociekliwości poznawczej,
- przygotowanie do publicznego prezentowania swoich wiadomości i umiejętności w rozmaitych formach,
- przygotowanie do planowania, organizowania i oceniania swojej pracy,
- przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym,
- przygotowanie do współpracy w zespole, do umiejętności wyrażania swego zdania i brania pod uwagę poglądów innych ludzi,
- rozwijanie poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultur Europy i świata,
- kształtowanie u uczniów postaw sprzyjających ich rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takich jak: uczciwość, odpowiedzialność, wiarygodność, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, dbałość o środowisko naturalne, kultura osobista, kreatywność,
- umożliwienie posługiwania się językiem mniejszości narodowej, podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej,
- rozwijanie sprawności umysłowych i zainteresowań,
- nabycie umiejętności dostrzegania rozmaitych związków i zależności, umiejętności analizowania, uogólniania, wnioskowania,
- poznanie swojego środowiska w rozmaitych aspektach (kulturowym, ekologicznym, społecznym itp.),
- współdziałanie z instytucjami działającymi na rzecz dzieci w celu kształtowania środowiska wychowawczego uczniów,
- poznanie potrzeb zdrowotnych i sposobów dbania o sprawność fizyczną i rozwój psychofizyczny.